System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
Zarządzenie Nr 22/2013 Wójta Gminy Karnice z dnia 18 czerwca 2013 roku w sprawie zasad sporządzania skonsolidowanego bilansu Gminy Karnice.
Zarządzenie Nr 22/2013
Wójta Gminy Karnice
z dnia 18 czerwca 2013 roku
w sprawie zasad sporządzania skonsolidowanego bilansu Gminy Karnice
Na podstawie § 21 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 05 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2013 r. poz. 289) zarządzam, co następuje:
§ 1. Konsolidacja bilansu Gminy Karnice obejmuje jednostki organizacyjne Gminy Karnice:
1) Urząd Gminy Karnice - bilans z wykonania budżetu gminy i bilans jednostki;
2) Publiczną Szkołę Podstawową w Cerkwicy - bilans jednostki;
3) Zespół Szkół Publicznych w Karnicach- bilans jednostki;
4) Ośrodek Pomocy Społecznej w Karnicach - bilans jednostki;
5) Samorządową Instytucję Kultury - Gminną Bibliotekę Publiczną w Karnicach - bilans
jednostki;
6) Samorządową Instytucję Kultury - Gminny Klub Kultury w Karnicach - bilans
jednostki;
7) Samorządowy Zakład budżetowy- Zakład Gospodarki Komunalnej w Karnicach.
§ 2. Bilans z wykonania budżetu gminy jest sprawozdaniem jednostki dominującej.
§ 3. Skonsolidowane sprawozdanie finansowe dokonywane jest metodą konsolidacji pełnej, polegającej na sumowaniu w pełnej wartości, poszczególnych pozycji odpowiednich sprawozdań jednostkowych jednostki dominującej i jednostek zależnych po dokonaniu wyłączeń wzajemnych rozliczeń między jednostkami.
§ 4. Etapy sporządzenia bilansu skonsolidowanego:
Sporządzanie bilansów jednostek podlegających konsolidacji;
Sporządzenie zestawienia zawierającego połączenie danych z bilansu z wykonania budżetu Gminy Karnice i bilansu Urzędu Gminy Karnice;
Sporządzenie zestawienia zawierającego dane wymienione w pkt 2 oraz dane z bilansów pozostałych jednostek wymienionych w § 1;
Sporządzenia zestawienia wyłączeń;
Sporządzenie arkusza zestawienia konsolidacyjnego;
Przeniesienie danych z arkusza wymienionego w pkt. 5 do bilansu skonsolidowanego.
§ 5. Jednostki wymienione w § 1 sporządzają informacje dodatkowe według wzorów określonych w Załącznikach Nr 1- 2 do Zarządzenia.
§ 6. Dokumenty konsolidacyjne wymienione w § 3 pkt 2,3,4 i 5 należy traktować jak dowody księgowe, z tym, że nie podlegają one ewidencji w księgach rachunkowych, lecz stanowią odrębny zbiór dokumentów, który podlega ochronie i przechowywaniu przez okres 5 lat.
§ 7. Można nie dokonywać wyłączeń o których mowa w art. 60 ust. 6 ustawy o rachunkowości, jeżeli nie są one istotne dla realizacji obowiązku określonego w art. 4 ust. 1.
§ 8. Wykonanie zarządzenia powierzam Skarbnikowi Gminy.
§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia oraz ma zastosowanie do sporządzenia bilansu skonsolidowanego za 2012 r..
Nazwa jednostki sporządzającej informację
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 22/2013
Wójta Gminy Karnice
z dnia 18 czerwca 2013 r.
INFORMACJA DODATKOWA O WZAJEMNYCH NALEŻNOŚCIACH ORAZ INNYCH ROZRACHUNKÓW POMIĘDZY JEDNOSTKAMI OBJĘTYMI KONSOLIDACJĄ
Lp. |
Nazwa i adres jednostki |
Pozycja w bilansie |
Tytuł należności oraz numer i data wystawienia faktury |
Kwota w zł. (brutto) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…………………………… ……………………................
data i podpis głównego księgowego data i podpis kierownika jednostki
jednostki sporządzającej informację sporządzającej informację
Nazwa jednostki sporządzającej informację
Załącznik Nr 2
do Zarządzenia Nr 22/2013
Wójta Gminy Karnice
z dnia 18 czerwca 2013 r.
INFORMACJA DODATKOWA O WZAJEMNYCH ZOBOWIĄZANIACH ORAZ INNYCH ROZRACHUNKÓW POMIĘDZY JEDNOSTKAMI OBJĘTYMI KONSOLIDACJĄ
Lp. |
Nazwa i adres jednostki |
Pozycja w bilansie |
Tytuł należności oraz numer i data wystawienia faktury |
Kwota w zł. (brutto) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…………………………… ……………………................
data i podpis głównego księgowego data i podpis kierownika jednostki
jednostki sporządzającej informację sporządzającej informację
Załącznik Nr 3
do Zarządzenia Nr 22/2013
Wójta Gminy Karnice
z dnia 18 czerwca 2013 r.
Nazwa jednostki sporządzającej informację
Wykaz wzajemnych rozliczeń jednostki budżetowej Gminy Karnice w zakresie zmian w funduszu wynikających z nieodpłatnego przekazania środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, których wartości są stopniowo umarzane w …….. roku
Lp. |
Numer dowodu |
Data dowodu |
Wartość początkowa |
Dotychczasowe umorzenie |
Nazwa, rodzaj składnika aktywów |
Nazwa jednostki budżetowej |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Należy wykazać zmniejszenia funduszu w okresie sprawozdawczym ujęte w zestawieniu zmian w funduszu
…………………………… ……………………................
data i podpis głównego księgowego data i podpis kierownika jednostki
jednostki sporządzającej informację sporządzającej informację
Nazwa jednostki sporządzającej informację
Wykaz wzajemnych rozliczeń jednostki budżetowej Gminy Karnice w zakresie zmian w funduszu wynikających z nieodpłatnego otrzymania środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, których wartości są stopniowo umarzane w …….. roku
Lp. |
Numer dowodu |
Data dowodu |
Wartość początkowa |
Dotychczasowe umorzenie |
Nazwa, rodzaj składnika aktywów |
Nazwa jednostki budżetowej |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Należy wykazać zmniejszenia funduszu w okresie sprawozdawczym ujęte w zestawieniu zmian w funduszu
…………………………… ……………………................
data i podpis głównego księgowego data i podpis kierownika jednostki
jednostki sporządzającej informację sporządzającej informację
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Marek Brej | 03-07-2013 10:17 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 03-07-2013 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 03-07-2013 10:17 |