Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Karnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

zarządzenie Nr 7/2004 w sprawie warunków umieszczania reklam i tablic informacyjnych na terenach i obiektach stanowiących własność komunalną


Zarządzenie Nr 7/2004

Wójta Gminy Karnice

z dnia 2 kwietnia 2004 roku

w sprawie warunków umieszczania reklam i tablic informacyjnych na terenach i obiektach stanowiących własność komunalną.

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 roku Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568)

zarządzam, co następuje:

§ 1. Umieszczanie reklam i tablic informacyjnych na terenach i obiektach stanowiących własność komunalną wymaga uzyskania zezwolenia z wyjątkiem terenów stanowiących pas drogowy.

§ 2. Zezwolenie o którym mowa w § 1 wydaje Wójt Gminy.

§ 3. 1. W celu uzyskania zezwolenia na umieszczenie reklamy lub tablicy informacyjnej wymagane jest złożenie wniosku zawierającego:

  1. projekt graficzny reklamy (tablicy)

  2. projekt konstrukcji zawierającej podstawowe wymiary(długość, szerokość, wysokość)

  3. lokalizację reklamy (tablicy)

2. Umieszczenie reklam (tablic) na obiektach komunalnych usytuowanych w pasie drogowym - prostopadle do ściany obiektu lub na konstrukcji odsuniętej od ściany na wysokość do 4,5 m wymaga uzyskania opinii inspektora ds. drogownictwa.

§ 4. Reklamy (tablice) powinny mieć estetyczny wygląd, trwałe zamocowanie oraz nie powinny stanowić utrudnienia w pracach związanych z bieżącym utrzymaniem utrzymaniem placów i obiektów budowlanych.

§ 5. Zabrania się umieszczania reklam (tablic) informacyjnych:

  1. w sposób zasłaniający znaki drogowe lub uniemożliwiający prawidłowe odczytanie ich treści,

  2. w postaci urządzeń wysyłających lub odbijających światło z wykorzystaniem folii lub elementów odblaskowych w sposób powodujący oślepienie lub wprowadzenie w błąd uczestników ruchu drogowego.

§ 6. Właściciele reklam (tablic) zobowiązani są do przedłożenia wniosku zgodnie z § 3 a w przypadku uzyskania zezwolenia do:

  1. utrzymania reklam (tablic) w estetycznym stanie

  2. w przypadku stwierdzenia złego stanu technicznego reklamy (tablicy) do natychmiastowej konserwacji, naprawy lub usunięcia

  3. czasowego usuwania na swój koszt - w przypadku konieczności przeprowadzenia prac związanych z przebudową lub utrzymaniem drogi, placu czy obiektu budowlanego - po otrzymaniu pisemnego wezwania

  4. uiszczenie opłat kawrtalnych w wysokości 15 zł za jeden metr kwadratowy , nie mniej niż 15 zł. Opłaty należy wnosić z góry do 10 dnia każdego miesiąca rozpoczynającego nowy kwartał.

§ 7. Właściciel reklamy (tablicy) zobowiązany jest do uiszczania nowych opłat w przypadku zmian cen o których mowa w § 6 lit. d po po otrzymaniu pisemnego zawiadomienia.

§ 8. Zezwolenie podlega cofnięciu w przypadku:

  1. stwierdzenia, że reklama (tablica) została wykonana w sposób nieestetyczny lub jej konstrukcja może być niebezpieczna dla otoczenia

  2. ustalenia, że wygląd reklamy lub jej lokalizacja jest niezgodna z przedłożonym projektem

  3. zalegania w opłatach za okres dłuższy niż 1 kwartał

§ 9. Właściciel reklamy (tablicy) w przypadku cofnięcia zezwolenia jest obowiązany do jej usunięcia na swój koszt w określonym terminie.

O ile właściciel nie zastosuje się do powyższego - reklama (tablica) zostanie usunięta przez zarządcę terenu (obiektu) na koszt właściciela.

§ 10. Właściciele, którzy przy umieszczeniu reklam (tablic) na komunalnych obiektach budowlanych dokonują remontu tych obiektów (elewacji) mogą ubiegać się o zaliczenie poniesionych kosztów w całości lub części na poczet należnych opłat.

§ 11. W wydawanych zezwoleniach należy podać obowiązki właściciela reklamy (tablicy) i uprawnienia wynikające z niniejszego zarządzenia.

§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Wójt Gminy Karnice

Lech Puzdrowski

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Jankowska 23-04-2004 10:36
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 23-04-2004
Ostatnia aktualizacja: - 23-04-2004 10:36