System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
Zarządzenie Nr 13/2008 w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Karnicach
Zarządzenie Nr 13/2008
Wójta Gminy Karnice
z dnia 7 maja 2008 roku
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Karnicach
Na podstawie art.33 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Tekst jednolity Dz. U. Nr 142 z 2001 roku poz.1591 z późn. zm.),
zarządzam, co następuje:
§ 1. Wprowadza się następujące zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Karnicach:
1. Po pkt.4 w ust.2 § 4 dodaje się pkt. 5 w brzmieniu:
„5/ Straż Gminna SG”
2. Po § 17 dodaje się § 171 w brzmieniu:
” 171. Do zadań straży gminnej należy:
ochrona porządku w miejscach publicznych;
czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym;
współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomoc w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń;
zabezpieczanie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zatarciem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie w miarę możliwości świadków zdarzenia;
ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej;
współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych;
doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te swoim zachowaniem dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu lub zdrowiu innych osób;
informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi;
konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb Gminy;
sprawdzanie wykonania przez właścicieli nieruchomości obowiązków wynikających z ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 ze zmianami);
kontrolowanie prawidłowości oznakowania ulic, w tym znaków drogowych, oświetlenia ulic, prawidłowego funkcjonowania punktów oświetleniowych oraz estetyki napisów, miejsc plakatowania i ogłoszeń;
współdziałanie z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
współdziałanie z właściwymi organami, służbami lub instytucjami w zakresie informowania o:
przestępstwach,
wykroczeniach, których ściganie nie należy do Straży,
zauważonych awariach w sieciach: gazowej, telekomunikacyjnej, wodno-kanalizacyjnej i energetycznej,
uszkodzeniach i stanie nawierzchni ulic oraz oznakowania robót prowadzonych w pasie drogowym;
realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Gminy;
wykonywanie na podstawie udzielonych upoważnień czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań Straży.”
3. Załącznik do regulaminu otrzymuje brzmienie załącznika do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Jankowska | 27-06-2008 08:28 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Sylwia Jankowska | 27-06-2008 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 27-06-2008 08:28 |