Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Karnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Zarządzenie Nr 41/2020 Wójta Gminy Karnice z dnia 8 lipca2020 roku w sprawie Regulaminu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Karnicach.


Zarządzenie Nr 41/2020

Wójta Gminy Karnice

z dnia 8 lipca2020 roku

w sprawie Regulaminu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Karnicach.

Na podstawie art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2019 r. poz.2277 tj.) zarządza się, co następuje:

§ 1. Wprowadza się Regulamin Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Karnicach stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Wójt Gminy Karnice

/-/ Lech Puzdrowski

Załącznik do Zarządzenia Nr 41/2020

Wójta Gminy Karnice

z dnia 8 lipca 2020 roku

REGULAMIN GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH W KARNICACH

ROZDZIAŁ I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1.

1. Regulamin określa zadania, tryb pracy i zasady funkcjonowania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Karnice zwanej dalej Komisją.

2. Komisja powoływana jest zarządzeniem Wójta Gminy Karnice na podstawie art. 41 ust. 3 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U.2019. poz. 2277 z tj.).

3. W zakresie nie uregulowanym niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 26 października 1982r o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2019r. poz.2277 tj.).

ROZDZIAŁ II

ZADANIA KOMISJI

§ 2.

Do zadań Komisji należy w szczególności:

1) inicjowanie działań w zakresie:

a) zwiększania dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu,

b) udzielania rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie,

c) prowadzenia profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo -wychowawczych i socjoterapeutycznych,

d) wspomagania działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych,

e) podejmowania interwencji w związku z naruszeniem przepisów ustawy określonych w art. 131 (reklama i promocja napojów alkoholowych) i 15 (zabroniona sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych) ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego;

2) opiniowanie wniosków dotyczących zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w zakresie zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami Rady Gminy Karnice;

3) dokonywanie kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych w zakresie przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń;

4) w stosunku do osób które w związku z nadużywaniem alkoholu powodują powstanie okoliczności określonych w art. 24 ustawy (rozkład życia rodzinnego, demoralizacja małoletnich, uchylanie się od pracy albo systematyczne zakłócanie spokoju lub porządku publicznego) Komisja przeprowadza postępowanie, którego celem jest udzielenie pomocy osobie dotkniętej problemem oraz jej rodzinie w tym:

a) inicjowanie rozmów motywujących z osobami nadużywającymi alkoholu, które zostały zgłoszone do Komisji w celu wszczęcia procedury mającej na celu nałożenie obowiązku leczenia odwykowego,

b) kierowanie na badania do biegłego celem wydania opinii o przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania zakładu leczniczego osobom, które w związku z nadużywaniem alkoholu powodują: rozkład pożycia rodzinnego, demoralizację małoletnich, systematyczne zakłócanie spokoju i porządku publicznego,

c) kierowanie do sądów rejonowych wniosków o wszczęcie postępowania w sprawie zastosowania obowiązkowego poddania się leczeniu odwykowemu w zakładzie lecznictwa odwykowego,

5) opracowywanie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii oraz bieżącego monitorowania realizacji zadań programu;

6) współpraca z innymi instytucjami zajmującymi się profilaktyką i rozwiązywaniem problemów uzależnień oraz przemocy w rodzinie;

7) wykonywanie innych zadań określonych w art. 41 Ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

ROZDZIAŁ III

TRYB PRACY KOMISJI

§ 3.

W skład Komisji wchodzą:

1. Przewodniczący Komisji;

2. Członkowie Komisji.

§ 4.

1. Komisję powołuje i odwołuje Wójt Gminy Karnice w drodze Zarządzenia. W tym samym trybie dokonywane są zmiany w składzie Komisji.

2. W skład Gminnej Komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

3. Przewodniczącego wybiera Komisja w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.

4. Członkowie Komisji pełnią swoje funkcje aż do odwołania przez Wójta Gminy Karnice.

5. Rezygnacja z pracy w Komisji powinna być złożona na piśmie do Przewodniczącego Komisji, który niezwłocznie zawiadamia o tym fakcie Wójta.

6. Przewodniczący może zwrócić się do Wójta o odwołanie członka komisji w przypadku, gdy ten nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, a przede wszystkim nie uczestniczy w posiedzeniach i pracach Komisji.

§ 5.

1. Komisja pracuje na posiedzeniach, które zwoływane są przez Przewodniczącego Komisji bądź Członka komisji wskazanego przez Przewodniczącego.

1) terminy posiedzeń ustalane są stosownie do potrzeb;

2) przekazanie informacji odnośnie terminu posiedzenia następuje w sposób zwyczajowo przyjęty (telefonicznie lub pisemnie).

2.Wszystkie posiedzenia Komisji są protokołowane. Protokół zawiera w szczególności:

1) datę posiedzenia;

2) listę obecności członków Komisji;

3) przebieg obrad wraz z treścią spraw rozpatrywanych na posiedzeniu, z krótką informacją o sposobie ich rozstrzygnięcia;

4) podpis osoby sporządzającej protokół;

3.Treść protokołu nie podlega udostępnieniu osobom trzecim.

4. W strukturze Komisji mogą funkcjonować zespoły problemowe.

1) posiedzenia zespołu odbywają się w zależności od potrzeb.

2) zespół rozpatruje sprawy w przynajmniej dwuosobowym składzie. W posiedzeniu zespołu mogą uczestniczyć pozostali członkowie Komisji.

a) prowadzenie postępowań w sprawach osób nadużywających alkoholu obejmuje: przyjęcie wniosku/zgłoszenia o przypadku wystąpienia nadużywania alkoholu, zaproszenie osoby, której dotyczy zgłoszenie na rozmowę, a w razie co najmniej dwukrotnego nie stawienia się na rozmowę lub odmowy poddania się leczeniu, złożenia wniosku do Sądu Rejonowego o wszczęcie postępowania zmierzającego do orzeczenia o obowiązku poddania się leczeniu osoby uzależnionej od alkoholu w zakładzie lecznictwa odwykowego,

b) z przeprowadzonych rozmów z osobami nadużywającymi alkoholu bądź osobą zaproszoną sporządza się notatkę.

§ 6.

1. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący, w razie jego nieobecności Członek Komisji wskazany przez Przewodniczącego.

2.Do zadań Przewodniczącego Komisji należy w szczególności:

1) planowanie i organizowanie pracy Komisji;

2) reprezentowanie Komisji na zewnątrz;

3) podpisywanie pism i dokumentów w sprawach należących do właściwości rzeczowej Komisji;

4) prowadzenie posiedzeń Komisji;

5) ustalanie terminów posiedzeń Komisji;

6) zawiadamianie członków Komisji wyznaczonym terminie posiedzeń;

7) podpisywanie pism zapraszających na rozmowy motywacyjno -interwencyjne osób zgłoszonych do Komisji;

8) wszelkie inne czynności zapewniające sprawne i zgodne z przepisami działanie Komisji.

3. Członkowie Komisji w szczególności:

1) uczestniczą w jej pracach poprzez udział w posiedzeniach, spotkaniach, kontrolach,

2) biorą udział w innych formach jej działań wynikających z prowadzonych zadań,

3) podnoszą swoją wiedzę i kompetencje poprzez uczestnictwo w szkoleniach, seminariach,

warsztatach i konferencjach dotyczących problematyki uzależnień i przemocy.

§ 7.

1. Posiedzenia Komisji mogą być jawne lub niejawne. O wyłączeniu z jawności części lub całości posiedzenia decyduje Komisja.

2. Komisja może zaprosić na swoje posiedzenia osoby nie należące do jej składu, w celu uzyskania opinii, wyjaśnień lub informacji. Osoby te zaprasza Przewodniczący Komisji.

§ 8.

1. Opinie i wnioski Komisja podejmuje w trybie głosowania.

2. Głosowanie na posiedzeniach Komisji odbywa się w sposób jawny.

3. Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach w obecności co najmniej połowy jej Członków.

4. Postanowienia zapadają zwykłą większością głosów. W razie równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego Komisji lub w razie jego nieobecności Członek wskazany przez Przewodniczącego.

5. Komisja podejmuje swoje decyzje w formach przewidzianych odrębnymi przepisami, a w przypadkach nieuregulowanych podjętego w danej sprawie stanowiska zapisanego w protokole posiedzenia Komisji.

§ 9.

Obsługę kancelaryjno -administracyjną Komisji zapewnia pracownik Urzędu Gminy Karnice.

§ 10.

Komisja podlega Wójtowi Gminy, któremu przedkłada co roku sprawozdanie ze swojej działalności.

§ 11.

1. Zasady wynagradzania Członków Komisji określone są w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii uchwalanym corocznie przez Radę Gminy Karnice.

2. Wynagrodzenie wypłacane jest na podstawie listy obecności.

ROZDZIAŁ IV

PRZEPISY KOŃCOWE

§ 12.

Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu mogą być dokonane w trybie

właściwym do jego ustanowienia.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Jankowska 08-07-2020 11:47
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ola Michalonek 08-07-2020
Ostatnia aktualizacja: - 08-07-2020 11:47