Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Karnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Zarządzenie Nr 67/2014 Wójta Gminy Karnice z dnia 22 października 2014 roku w sprawie przyjęcia procedury zlecania zadań publicznych organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego


Zarządzenie Nr 67/2014
Wójta Gminy Karnice

z dnia 22 października 2014 roku

w sprawie przyjęcia procedury zlecania zadań publicznych organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego

Na podstawie art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 oraz art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594)

zarządzam co następuje: 

§ 1. Określa się szczegółowe zasady zlecania zadań publicznych organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego, stanowiące Załącznik do niniejszego Zarządzenia.

 

§ 2. Wykonanie Zarządzenia powierza się pełnomocnikowi wójta ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik do
Zarządzenia Nr 67/2014  
Wójta Gminy Karnice  
z dnia 22 października 2014 roku 

ZASADY ZLECANIA ZADAŃ PUBLICZNYCH ORGANIZACJOM

PROWADZĄCYM DZIAŁALNOŚĆ POŻYTKU PUBLICZNEGO

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1

Dotacje na realizację zadań publicznych dla Organizacji prowadzących działalność pożytku publicznego, zwanych dalej Organizacjami w sferach, o których mowa w art. 4 Ustawy przyznawane są przez Wójta .

§ 2

Ilekroć w Zarządzeniu jest mowa o:

  1. Ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.),

  2. Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Karnice,

  3. Radzie - należy przez to rozumieć Radę Gminy Karnice,

  4. Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Gminy Karnice,

  5. Wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Karnice,

  6. pełnomocniku - należy przez to rozumieć pełnomocnika wójta ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi,

  7. Organizacjach - należy przez to rozumieć organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego, o których mowa w art. 3 ust 2 i 3 Ustawy tj.:

  1. organizacje pozarządowe;

  2. osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia
    i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego;

  1. stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego;

  2. spółdzielnie socjalne;

e) spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów Ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r.
o sporcie (Dz. U. z 2010 r. Nr 127, poz. 857, z późn. zm.), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.

  1. Oświadczeniu - należy przez to rozumieć Oświadczenie Woli Wójta

  2. Konkursie - należy przez to rozumieć zlecenie realizacji zadania publicznego w trybie Otwartego Konkursu Ofert, o którym mowa w art. 11 ust. 2 Ustawy,

  3. Komisji - należy przez to rozumieć Komisję Konkursową, o której mowa w art. 15 ust. 2a Ustawy,

Rozdział 2

Wniosek składany z własnej inicjatywy

§ 3

  1. Organizacja może z własnej inicjatywy złożyć wniosek o realizację zadania publicznego
    w trybie art. 12 Ustawy.

  2. Wniosek może być złożony w formie oferty na obowiązującym formularzu, określonym
    w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25),
    z wyłączeniem załączników do oferty.

  3. Miejscem złożenia wniosku jest sekretariat Urzędu.

  4. Wniosek przekazywany jest do pełnomocnika wójta celem zaopiniowania i skierowania do decyzji Wójta.

  5. Pełnomocnik dokonuje w terminie 14 dni od daty otrzymania oceny merytorycznej wniosku, biorąc pod uwagę kryteria, o których mowa w Ustawie.

  6. Wójt podejmuje decyzję w sprawie ogłoszenia Konkursu.

  7. W przypadku podjęcia pozytywnej decyzji przez Wójta, pełnomocnik ogłasza Konkurs.

  8. Informację o decyzji Wójta, pełnomocnik przekazuje Organizacji w formie pisemnej.

  9. W przypadku negatywnej decyzji, pełnomocnik odsyła Organizacji złożony wniosek.

Rozdział 3

Oferta składana na Konkurs

§ 4

  1. Konkurs ogłasza Wójt.

  2. Wzór ogłoszenia przygotowuje pełnomocnik.

  3. Ogłoszenie o Konkursie zamieszcza pełnomocnik w sposób określony w Ustawie.

  4. Organizacja składa ofertę opatrzoną numerem konkursu na obowiązującym formularzu określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25) wraz z wymaganymi załącznikami.

  5. Miejscem złożenia oferty jest Sekretariat Urzędu.

  6. Oferta jest przekazywana do pełnomocnika, celem jej sprawdzenia pod względem formalnym, przez co rozumie się: wypełnienie wszystkich wymaganych pól formularza oferty, stwierdzenie kompletności wymaganych załączników oraz sprawdzenie oferty pod kątem zaistnienia oczywistych omyłek.

  7. W przypadku, o którym mowa w ust. 6, pełnomocnik wzywa Organizację do usunięcia braków formalnych i oczywistych omyłek w ciągu dwóch dni roboczych od dnia powiadomienia drogą mailową, a w przypadku braku możliwości powiadomienia Organizacji drogą mailową od dnia przekazania informacji telefonicznej.

  8. W przypadku nieusunięcia przez Organizację braków formalnych i oczywistych omyłek,
    o których mowa w ust. 6, w terminie, o którym mowa w ust. 7, oferta pozostaje bez rozpatrzenia.

  9. Merytorycznej oceny, wyłącznie kompletnych ofert, dokonuje Komisja.

  10. Obsługę organizacyjną Komisji zapewnia pełnomocnik.

  11. Komisja zbiera się niezwłocznie po zakończeniu weryfikacji ofert. Komisję zwołuje
    i przewodniczy jej pracom Przewodniczący.

  12. W skład Komisji, liczącej nie mniej niż 3 osoby oraz nie więcej niż 6 osób, wchodzą:

    1. Przedstawiciele Urzędu, w tym przedstawiciele:

      1. Pełnomocnika, z których jeden pełni funkcję Przewodniczącego a drugi Skarbnika (bez prawa głosu) - nie mniej niż 2 osoby,

  1. Przedstawiciele Organizacji - nie mniej niż 2 osoby.

    1. Dla ważności podejmowanych decyzji Komisji wymagana jest obecność co najmniej ? członków z powołanego składu.

    2. W posiedzeniach Komisji mogą uczestniczyć także inne osoby z głosem doradczym.

    3. Każdy z Członków Komisji, a także osoby z głosem doradczym zobowiązane są do złożenia Oświadczenia, mówiącego o braku zależności, podległości, konfliktu interesów
      z Organizacjami. Zaistnienie jakichkolwiek przesłanek, o których mowa w Oświadczeniu, powoduje wyłączenie Członka z prac Komisji.

    4. W przypadku wyłączenia Przewodniczącego Komisji na skutek okoliczności, o których mowa w ust. 15, funkcję Przewodniczącego obejmuje ten z Członków Komisji, który zajmuje najwyższe stanowisko służbowe w wydziale/biurze Dysponenta.

    5. Jeżeli Komisja stała się niezdolna do dalszego działania z powodu braku wymaganej liczby członków, pełnomocnik występuje do Wójta o zmianę składu Komisji.

    6. Osoby uczestniczące w pracach Komisji pracują nieodpłatnie.

    7. Z prac Komisji sporządza się dokumentację zawierającą:

  1. Listę obecności;

  2. Oświadczenia, o których mowa w ust. 15;

  3. Protokół z prac Komisji;

  4. Karty oceny ofert.

    1. Dokumentację, o której mowa w ust. 19, przygotowuje Sekretarz Komisji.

    2. Komisja rekomenduje oferty Wójtowi.

    3. Wójt dokonuje wyboru ofert i wyraża zgodę na zawarcie umowy na realizację zadania publicznego w formie Oświadczenia.

    4. Projekt Oświadczenia, o którym mowa w ust. 24, przygotowuje wydział/pełnomocnik.
      W przypadku konieczności dokonania zmian w złożonym Oświadczeniu,

    5. Pełnomocnik przygotowuje projekt Oświadczenia zmieniającego złożone wcześniej Oświadczenie.

    6. Po złożeniu Oświadczenia przez Wójta pełnomocnik niezwłocznie podaje wyniki postępowania do wiadomości publicznej w sposób określony w art. 15 ust. 2h i 2j Ustawy oraz odsyła Organizacjom oferty, które pozostały bez rozpatrzenia, bądź nie zostały wybrane do realizacji.

    7. W przypadku zaistnienia konieczności zmniejszenia kwoty dotacji w stosunku do wnioskowanej Organizacje zobowiązane są do złożenia do wydziału/pełnomocnika zaktualizowanego kosztorysu oraz harmonogramu realizacji zadania.

Rozdział 4

Oferta składana w trybie pozakonkursowym

§ 5

  1. Na podstawie oferty Organizacji Gmina może zlecić realizację zadania publicznego
    z pominięciem otwartego konkursu ofert w trybie art. 19a Ustawy.

  2. Organizacja składa ofertę na obowiązującym formularzu określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty
    i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25) wraz
    z wymaganym załącznikiem oraz Oświadczeniem do oferty, zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku nr 3 do Zasad.

  3. Miejscem złożenia oferty jest Sekretariat Urzędu.

  4. Oferta przekazywana jest do pełnomocnika, który:

  1. sprawdza, czy oferta spełnia kryteria określone w art. 19a ust. 1 Ustawy;

  2. weryfikuje, czy Organizacja spełnia wymogi wskazane w art. 19a ust. 6 Ustawy.

    1. W przypadku, gdy oferta nie spełnia któregokolwiek z warunków określonych w ust. 4, pozostaje ona bez rozpatrzenia, o czym pełnomocnik niezwłocznie informuje Organizację, odsyłając złożoną ofertę.

    2. W przypadku, gdy oferta spełnia wymogi określone w ust. 4, pełnomocnik upublicznia ofertę zgodnie z art. 19a ust. 3 Ustawy, do której każdy w okresie publikacji może zgłosić uwagi.

    3. W przypadku, gdy oferta nie spełnia wymogów określonych w ust. 2, pełnomocnik wzywa Organizację do jej niezwłocznego uzupełnienia.

    4. Jeżeli oferta spełnia warunki określone w ust. 2 i 4, wydział/pełnomocnik kieruje Ofertę do dalszego procedowania.

    5. Pełnomocnik dokonuje niezwłocznie oceny celowości zlecenia realizacji zadania publicznego wraz z propozycją kwoty dotacji, którą rekomenduje Wójtowi do akceptacji.

    6. Po uzyskaniu decyzji Wójta, pełnomocnik informuje o tym fakcie Organizację.

    7. W przypadku pozytywnej decyzji Wójta lub upoważnionego Zastępcy Wójta, po upływie okresu upublicznienia oferty oraz po rozpatrzeniu uwag, pełnomocnik zawiera niezwłocznie umowę o wsparcie lub powierzenie realizacji zadania publicznego.

    8. W przypadku negatywnej decyzji Wójt, pełnomocnik niezwłocznie informuje Organizację, odsyłając złożoną ofertę.

    9. Nadzór nad przyznawaniem dotacji z pominięciem Konkursu z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z art. 19 ust. 6 i 7 Ustawy sprawuje pełnomocnik.

Uzasadnienie

Niniejsze zarządzenie ma na celu wprowadzenie jasnych i przejrzystych zasad przyznawania dotacji przez Wójta Gminy Karnice. Procedura została przygotowana w celu ułatwienia oraz obiektywizacji procesu ubiegania się o przyznanie dotacji na realizację zadania publicznego. W związku z rosnącym znaczeniem III sektora we współpracy z administracją publiczną
w roku 2004 weszły w życie przepisy Ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej kilka lat po wejściu ww. przepisów w życie podjęło wspólnie z pięcioma partnerami społecznymi trud przygotowania wytycznych do stworzenia wzorcowych zasad współpracy III i administracji, które zapisano
w podręczniku Modelowej współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi. Niniejsza procedura powstała w ramach projektu realizowanego przez Stowarzyszenie Instytut Rozwoju Regionalnego w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Gmin Polskich Euroregionu Pomerania, w ramach projektu pt. Dojrzałe partnerstwo. Model współpracy kluczem do sukcesu we współpracy gmin i organizacji pozarządowych w gminach wiejskich Euroregionu Pomerania”. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego poprzez Program Operacyjny Kapitał Ludzki: Priorytet V. Dobre rządzenie Działanie 5.4. Rozwój potencjału trzeciego sektora. Poddziałanie 5.4.2. Rozwój dialogu obywatelskiego

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Marek Brej 22-10-2014 10:12
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 22-10-2014
Ostatnia aktualizacja: - 22-10-2014 10:12