Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Karnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Uchwała Nr XXXIII/303/2018 Rady Gminy Karnice z dnia 6 czerwca 2018 roku w sprawie przyjęcia projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie gminy Karnice w celu przekazania go do zaopiniowania organowi regulacyjnemu


Uchwała Nr XXXIII/303/2018
Rady Gminy Karnice

z dnia 6 czerwca 2018 r.

w sprawie przyjęcia projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie gminy Karnice w celu przekazania go do zaopiniowania organowi regulacyjnemu

Na podstawie art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu

w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2017 r. poz. 328 ze zm. poz. 2180) w związku z art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1875, poz. 2232; z 2018 r. poz. 130) Rada Gminy w Karnicach uchwala co następuje:

§ 1. Przyjmuje się projekt regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie

gminy Karnice stanowiący załącznik do uchwały, celem przekazania go do zaopiniowania

organowi regulacyjnemu.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Karnice.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy


Andrzej Przeździęk

Załącznik do uchwały Rady Gminy Karnice

Nr XXXIII/303/2018 z dnia 6 czerwca 2018 r.

w sprawie regulaminu dostarczania wody

i odprowadzania ścieków

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1. 1. Niniejszy regulamin dotyczy dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Karnice

2 Regulamin określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo -kanalizacyjnego oraz odbiorców usług .

§2. Ilekroć w niniejszym regulaminie mowa o ustawie rozumie się przez to ustawę z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t. j. Dz. U. z 2017r., poz. 328,1566,2180) .

Pozostałe pojęcia użyte w regulaminie mają znaczenie wskazane w ustawie .

§3.Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne prowadzi swoją działalność w oparciu o zezwolenie na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę lub zbiorowego odprowadzania ścieków .

Rozdział 2

Minimalny poziom usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków

Oddział 1

Prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego

§ 4. Przedsiębiorstwo wodociągowo -kanalizacyjne w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków ma obowiązek :

1 ) zapewnić zdolność posiadanych urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych do :

  1. realizacji dostaw wody w wymaganej ilości i pod odpowiednim ciśnieniem , zgodnym w szczególności z przepisami wydanymi na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy

z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 1332, poz.1529 oraz Dz. U. z 2018r., poz. 12) ,

  1. dostawy wody i odprowadzania ścieków w sposób ciągły i niezawodny ,

2 ) zapewnić należytą jakość dostarczanej wody odpowiadającą wymaganiom określonym

w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 13 ustawy ,

3) dostarczać odbiorcy usług wodę z sieci wodociągowej na podstawie pisemnej umowy,

o treści ustalonej według zasad określonych przepisami obowiązującego prawa, w szczególności ustawą i niniejszym regulaminem ,

4) odbierać od odbiorcy usług ścieki na podstawie pisemnej umowy o treści ustalonej według zasad określonych przepisami obowiązującego prawa , w szczególności ustawą i niniejszym regulaminem ,

5) wydawać warunki techniczne niezbędne do podłączenia do sieci będącej w eksploatacji przedsiębiorstwa oraz uzgadniać przedłożoną przez inwestora dokumentację techniczną ,

6) instalować i utrzymywać (na swój koszt) u odbiorcy usług wodomierz główny,

7) prowadzić regularną wewnętrzną kontrolę jakości dostarczanej wody

8) prowadzić okresową kontrolę urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych posiadanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo -kanalizacyjne ,

9) zapewniać należyte warunki odbioru ścieków oraz zapewnić jakość oczyszczonych i odprowadzanych ścieków , w szczególności poprzez regularne prowadzenie kontroli ilości i jakości oczyszczonych i odprowadzanych ścieków , w tym ścieków przemysłowych, oraz przestrzegania warunków wprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych ,

10) dokonywać na własny koszt napraw urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz przyłączy będących w jego posiadaniu za wyjątkiem uszkodzeń powstałych z winy odbiorcy usług,

11) zapewniać budowę oraz modernizację urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych w zakresie wynikającym z wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w jego posiadaniu i posiadanych środków finansowych,

12) informować o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi w formie i trybie określonym przepisami Ustawy

13) na pisemny wniosek odbiorcy usług zlecić wykonanie ekspertyzy wodomierza głównego przez Okręgowy Urząd Miar w celu sprawdzenia prawidłowości wskazań i w przypadku stwierdzenia przez ten Urząd jego wadliwego działania, ponieść koszty ekspertyzy i wymiany .

§ 5. W zakresie dostarczania wody i odbioru ścieków przedsiębiorstwo wodociągowo kanalizacyjne ma prawo:

1) wstępu na teren nieruchomości lub do obiektu budowlanego odbiorcy usług w celach określonych w art. 7 ustawy,

2) przeprowadzania kontroli prawidłowości realizacji robót zgodnie z warunkami przyłączania do sieci,

3) przeprowadzania kontroli technicznego stanu przyłącza w czasie jego użytkowania,

4) wymagać przed ostatecznym uruchomieniem przyłącza przedstawienia przez inwestora dokumentów stwierdzających wykonanie nowego obiektu zgodnie z przepisami prawa budowlanego i sanitarnego.

5) dokonać wstrzymania dostawy wody i/lub odbioru ścieków w przypadku wystąpienia awarii na przyłączu wodociągowym bądź przyłączu kanalizacji sanitarnej

Oddział 1a

Procedury i warunki kontroli ścieków przemysłowych

§5a. 1. Umowa zawarta z odbiorcą usług -dostawcą ścieków przemysłowych określać będzie maksymalnie ilości oraz dopuszczalny poziom zanieczyszczeń dostarczanych ścieków wynikający z posiadanych przez Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne technicznych i technologicznych możliwości ich odprowadzania i oczyszczenia .

2. Dopuszczalne zanieczyszczenia w ściekach przemysłowych oraz warunki

Ich wprowadzania do urządzeń kanalizacyjnych ustala Przedsiębiorstwo

wodociągowo -kanalizacyjne z uwzględnieniem powszechnie

obowiązujących przepisów prawa.

§5b. 1) W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu świadczonych usług, Przedsiębiorstwo ma prawo przeprowadzania bieżącej kontroli ilości i jakości odprowadzanych ścieków, kontroli przestrzegania umownych ustaleń dotyczących technicznych warunków przyłączenia do urządzeń wodociągowych i/ lub kanalizacyjnych oraz wywiązywania się Odbiorcy z obowiązków określonych w §6 niniejszego regulaminu .

2) Kontrole mogą być prowadzone przez przedsiębiorstwo w każdym czasie .

3) Pobór próbki oraz ustalenia kontroli przedsiębiorstwo utrwala w formie protokołu .

4) Przedsiębiorstwo ma prawo wydania i egzekwowania zaleceń mających poprawę stanu i układu ścieków wprowadzanych do urządzeń kanalizacyjnych .

5) Stan i układ ścieków ustalane są na podstawie pobranych przez przedsiębiorstwo w obecności przedstawiciela odbiorcy usług, w sposób określony w odrębnych przepisach lub umowie , a jeżeli odprowadzanie ścieków trwa krócej niż jedną godzinę - na podstawie jednego pomiaru .

6) Nieobecność prawidłowo zawiadomionego odbiorcy usług nie wstrzymuje czynności kontroli i poboru próbek kontrolnych ścieków przemysłowych .

7) Przedsiębiorstwo przekazuje odbiorcy usług wyniki badań z przeprowadzonej kontroli ścieków przemysłowych w terminie 21 dni od dnia pobrania próbek tych ścieków , a jeżeli ze względu na metodę badań wymagany jest termin dłuższy, niezwłocznie po uzyskaniu wyników takich badań .

8) W przypadku stwierdzenia przekroczenia usług warunków wprowadzania przez odbiorcę ścieków do urządzeń kanalizacyjnych przedsiębiorstwo od dnia przeprowadzanej kontroli ustala wobec odbiorcy usług opłatę za to przekroczenie, zgodnie z obowiązującą taryfą za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.

Oddział 2

Prawa i obowiązki odbiorcy usług

§6. Odbiorca usług ma obowiązek :

1) korzystać z instalacji wodociągowej w sposób uniemożliwiający występowanie zakłóceń w funkcjonowaniu sieci, a w szczególności eliminować możliwości wystąpienia skażenia wody w sieci, w tym wskutek cofnięcia się wody z instalacji wodociągowej lub powrotu ciepłej wody z instalacji centralnego ogrzewania , jak również utrzymywać urządzenia będące w jego posiadaniu w należytym stanie .

2) korzystać z instalacji kanalizacyjnej w sposób uniemożliwiający występowanie zakłóceń w funkcjonowaniu sieci oraz nie wprowadzać do urządzeń kanalizacyjnych odpadów i substancji wskazanych w art. 9 ust. 2 ustawy, a w przypadku dostarczania ścieków przemysłowych spełniać warunki wskazane w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art.11 ustawy;

3) umożliwiać realizację uprawnień przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego o których mowa w art. 7 ustawy ;

4) prawidłowo utrzymywać zabezpieczać wodomierz główny, wodomierz , dodatkowy , wodomierz ( łącznie ze studzienką ) , wodomierz własny oraz urządzenie pomiarowe, a także zapewnić łatwy dostęp do tych urządzeń;

5) niezwłocznie zawiadamiać przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne

o uszkodzeniu wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, w tym o uszkodzeniu plomb;

6) zawiadamiać przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne o planowanych zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć wpływ na działanie sieci oraz ilość pobieranej wody i odprowadzanych ścieków , a także przeznaczenie wody;

7) powstrzymywać się od dokonywania jakichkolwiek czynności mogących mieć wpływ na zmianę stanu technicznego urządzeń i przyłączy wodociągowych lub kanalizacyjnych będących w posiadaniu przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego , bez uzgodnienia tego z tym przedsiębiorstwem, w tym nasadzeń drzew i krzewów oraz zabudowy w pasie terenu , w którym zlokalizowana jest sieć wodociągowa ;

8) zawiadomić przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne o posiadanych własnych ujęciach wody w celu umożliwienia prawidłowego obliczenia należności z tytułu odprowadzania ścieków ,

9) pokryć koszty ponownego przyjazdu pracowników przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego w przypadku braku możliwości wykonania uprawnień wymienionych w pkt 3 z winy odbiorcy usług, gdy poprzedni termin został uzgodniony z odbiorcą usług,

10) pokryć koszty wykonanej na zlecenie odbiorcy usług ekspertyzy wodomierza głównego w przypadku , gdy wykonana ekspertyza potwierdziła jego prawidłowe działanie

11) niezwłocznego usuwania awarii powstałych na należącym do odbiorcy przyłączu wodociągowym lub przyłączu kanalizacji sanitarnej .

12) opomiarować ilości wody pobieranej z ujęcia wody pobieranej z ujęcia własnego zgodnie z Art.36 Ustawy z dnia 20 lipca 2017 roku - Prawo wodne, celem ustalenia ilości ścieków wprowadzanych do urządzeń kanalizacji sanitarnej Przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego.

13) w przypadku braku urządzenia pomiarowego ścieków Odbiorca usług dokonujący poboru wody z ujęć własnych jest obowiązany do montażu przyrządów pomiarowych umożliwiających pomiar ilości pobranej wody , która została odprowadzona przez odbiorcę usługi do urządzeń kanalizacyjnych przedsiębiorstwa .

§7. Odbiorca usług ma prawo do :

1) odbierania wody o odpowiednim ciśnieniu i jakości

2) nieprzerwanego odprowadzania ścieków

3) bezpłatnego korzystania z zastępczych punktów poboru wody w przypadku przerw w dostawie wody, wskazanych w paragrafie14 ;

4) zgłaszania przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu reklamacji, o których mowa w Rozdziale 9.

Rozdział 3

Warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług

§ 8. 1. Dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków odbywa się na postawie pisemnej umowy między przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym a odbiorcą usług

2. Podpisanie umowy z odbiorcą usług następuje po złożeniu przez niego wniosku o zawarcie umowy. Umowa z osobami korzystającymi z lokali w budynku wielolokalowym zawierana jest na pisemny wniosek właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego.

3. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne udostępnia zainteresowanym podmiotom informacje o szczegółowych warunkach zawierania umów, w tym

o konieczności przedstawienia przez odbiorców usług dokumentów umożliwiających podpisanie umowy oraz o czasie i miejscu, w którym możliwe jest zawarcie umów.

4. Postanowienia umów zawieranych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne z odbiorcami usług nie mogą ograniczać praw i obowiązków stron wynikających z przepisów ustawy, przepisów wykonawczych oraz postanowień niniejszego regulaminu .

5. Umowa, o której mowa w ust. 1 , może zostać zawarta w lokalu przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego lub poza nim. W przypadku zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorstwa, odbiorcy usług będącemu konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od takiej umowy w terminach i zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta

(t.j. Dz. U. z 2017, poz. 683).

Rozdział 4

Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach

§ 9. 1. Podstawę rozliczeń wynikających z umowy o dostarczenie wody i odprowadzenie ścieków stanowi aktualna taryfa przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, określająca ceny i stawki opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe i odprowadzanie ścieków , a także ilość wody dostarczonej do nieruchomości i odpowiednio ilość odprowadzonych ścieków określone zgodnie z art.27 ustawy .

2. W razie braku wodomierza głównego ilość wody dostarczonej do nieruchomości ustala się w oparciu o przeciętne normy zużycia wody, określone w przepisach wykonawczych do art. 27 ust .3 ustawy .W razie braku urządzeń pomiarowych ilość odprowadzanych ścieków ustala się na podstawie umowy, o której mowa w § 8 ust. 1, jako równą ilości wody pobranej lub określonej w umowie .

3. Okresy rozliczeniowe obowiązujące odbiorców usług są określone w umowie

4. Odbiorca usług dokonuje zapłaty za dostarczoną wodę lub odprowadzone ścieki w terminie określonym w fakturze , który nie może być krótszy niż 14 dni od daty jej wysłania lub dostarczenia w inny sposób .

Rozdział 5

Warunki przyłączania do sieci

§10. 1. Z wnioskiem o przyłączenie do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej może występować osoba posiadająca tytuł prawny do korzystania z nieruchomości , która ma być przyłączona do sieci . W uzasadnionych przypadkach Przedsiębiorstwo może wydać warunki przyłączenia osobie, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym .

2. Podmiot ubiegający się o przyłączenie do sieci składa do przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego wniosek o wydanie warunków przyłączenia .

3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2 zawiera :

  1. oznaczenie wnioskodawcy, wraz z danymi umożliwiającymi kontakt z wnioskodawcą ,

  2. wskazanie rodzaju i parametrów instalacji odbiorczych ,

  3. określenie wielkości przewidywanego poboru wody,

  4. wskazanie przewidywanej wielkości odprowadzanych ścieków i ich rodzaju ,

a w przypadku dostawców ścieków przemysłowych, również jakości odprowadzanych ścieków oraz zastosowanych lub planowanych do zastosowania urządzeń podczyszczających ,

  1. opis nieruchomości, do którego będzie dostarczana woda, lub z której będą odprowadzane ścieki , w szczególności określenie jej lokalizacji, powierzchni, sposobu zagospodarowania, a także przeznaczenia

  2. wskazanie planowanego terminu rozpoczęcia poboru wody lub dostarczania ścieków.

4. Do wniosku , o którym mowa w ust. 2, osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do sieci winna załączyć :

1) dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości a w przypadku korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym dokumenty opisujące sytuację prawną przyłączanej nieruchomości ,

2) aktualną mapę sytuacyjną w skali 1:500 lub 1:1000, określająca usytuowanie nieruchomości , względem istniejących sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu .

5. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne określa warunki przyłączenia do sieci i przekazuje je wnioskodawcy, nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku .

6. Warunki o których mowa w ust. 5 określającą co najmniej :

1) miejsce i sposób przyłączenia nieruchomości do sieci, w tym miejsce zainstalowania wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego ,

2) maksymalną ilość wody dostarczanej do nieruchomości ,

3) maksymalną ilość ścieków odprowadzanych z nieruchomości i ich jakość,

4) informacje o rodzaju i zawartości dokumentów, jakie powinien przedłożyć podmiot ubiegający się o przyłączenie do sieci w celu realizacji przyłącza ,

5) okres ważności wydanych warunków przyłączenia, który nie może być krótszy niż 2 lata.

Rozdział 6

Warunki techniczne określające możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych

§11.1. Przedsiębiorstwo wodociągowo kanalizacyjne może odmówić przyłączenia nieruchomości do sieci :

  1. jeśli nie istnieją techniczne możliwości świadczenia usług zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków lub

  1. jeśli w skutek przyłączenia warunki świadczenia usług przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne pogorszą się do tego stopnia, że niemożliwe będzie zachowanie minimalnego poziomu świadczenia usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków .

2. Jeżeli przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne odmówi przyłączenia nieruchomości do sieci zgodnie z ust.1, jest ono obowiązane przesłać podmiotowi ubiegającemu się o przyłączenie do sieci pisemną odmowę wraz z uzasadnieniem .W takim wypadku przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne nie wydaje warunków przyłączenia do sieci .

§12. Warunkiem przystąpienia do wykonania przyłącza zgodnie z warunkami przyłączenia wydanymi przez przedsiębiorstwo wodociągowo- kanalizacyjne , jest wcześniejsze uzgodnienie dokumentacji technicznej przez podmiot ubiegający się o przyłączenie do sieci ,z przedsiębiorstwem wodociągowo -kanalizacyjnym.

Rozdział 7

Sposób dokonywania przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne odbioru wykonanego przyłącza

§ 13.1. W ramach prac związanych z odbiorem przyłącza, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne dokonuje sprawdzenia zgodności wykonanych prac z wydanymi warunkami przyłączenia oraz z przedstawioną w ramach uzgodnień dokumentacją techniczną.

2. Określone w warunkach przyłączenia odbiór końcowy, a także próby i odbiory częściowe są przeprowadzane przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron.

3. Odbioru dokonuje się przed zasypaniem przyłącza. Odbiór prac ulegających częściowemu zakryciu (zasypaniu) podmiot przyłączany jest zobowiązany zgłaszać przedsiębiorstwu wodno-kanalizacyjnemu przed zakryciem (zasypaniem).

4. Przed zasypaniem podmiot przyłączany zobowiązany jest wykonać operat geodezyjny, w zakresie wskazanym w przepisach wykonawczych do art. 34 ust. 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332, poz. 1529 oraz Dz. U. z 2018 r. poz. 12) w dwóch egzemplarzach, jeden egzemplarz podmiot dostarczy do przedsiębiorstwa wodno-kanalizacyjnego, a drugi do odpowiedniego urzędu zajmującego się aktualizacją dokumentacji geodezyjnej.

5. Podmiot przyłączany zobowiązany jest do uzyskania poświadczenia, iż operat geodezyjny o którym mowa w pkt 4 został wpisany do ewidencji państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

Rozdział 8

Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków

§ 14. W przypadku niedotrzymania ciągłości świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne usług oraz odpowiednich parametrów dostarczanej przez nie wody, przedsiębiorstwo wodno-kanalizacyjne ma obowiązek:

1) poinformować niezwłocznie odbiorców usług o takich przypadkach, na swojej stronie internetowej, w mediach lub w inny zwyczajowo przyjęty sposób, w tym wskazać, o ile to możliwe, planowany termin przywrócenia prawidłowego funkcjonowania sieci i odpowiednich parametrów dostarczanej wody, jeżeli jest on możliwy do przewidzenia,

2) zapewnia odbiorcom usług zastępczych punktów poboru wody w przypadku przerw w dostawie wody przekraczających 12 godzin oraz poinformowania odbiorców usług o lokalizacji takich punktów, na swojej stronie internetowej, w mediach lub w inny zwyczajowo przyjęty sposób,

3) o ile jest to możliwe, podjąć niezbędne działania celem przywrócenia ciągłości świadczenia usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody,

4) poinformować odpowiednie gminne dyżurne służby, wskazując przewidywany czas przywrócenia ciągłości świadczonych usług.

§ 15. 1. O planowanych ograniczeniach w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków przedsiębiorstwo wodno-kanalizacyjne informuje odbiorców usług na swojej stronie internetowej, w mediach lub w inny zwyczajowo przyjęty sposób, co najmniej na 3 dni robocze przed dniem, w którym przerwa w świadczeniu usług się rozpocznie.

2. Jeżeli planowane jest odcięcie dostaw wody lub zamknięcie przyłacza kanalizacyjnego, przedsiębiorstwo informuje odbiorców usług co najmniej 20 dni przed planowanym terminem odcięcia dostaw wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego, podając jednocześnie informacje o miejscach i sposobie udostępniania zastępczych punktów poboru.

§ 16. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może zamknąć przyłacze kanalizacyjne w przypadku, gdy jakość wprowadzanych do sieci ścieków nie spełnia wymogów określonych w przepisach prawa, w szczególności w ustawie i wydanych do niej aktach wykonawczych. Postanowienie to nie narusza innych uprawnień przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego wynikających z ustawy.

Rozdział 9

Standardy obsługi odbiorców usług, w tym sposoby załatwiania reklamacji oraz wymiany informacji dotyczących w szczególności zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków

§ 17. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do wyznaczenia osoby lub osób odpowiedzialnych za obsługę odbiorców usług oraz podmiotów ubiegających się o przyłączenie do sieci, w tym informowanie ich o obowiązujących przepisach oraz wynikających z nich prawach, a także przyjmowania reklamacji, jak również o szczegółowych warunkach zawierania umów, w tym o konieczności przedstawiania dokumentów umożliwiających podpisanie umowy oraz o czasie i miejscu, w którym możliwe jest zawarcie umów.

§ 18. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zapewnia, aby informacje zawierające co najmniej:

  1. wskazanie komórki organizacyjnej upoważnionej do kontaktów z odbiorcami usług oraz podmiotami ubiegającymi się o przyłączenie do sieci oraz do przyjmowania i rozpatrywania reklamacji,

  2. dane umożliwiające kontakt oraz

  3. godziny przyjmowania reklamacji oraz udzielania informacji, były udostępnione w siedzibie przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego oraz na jego stronie internetowej.

§ 19. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zapewnia, aby w jego siedzibie lub na jego stronie internetowej udostępnione były następujące:

  1. dokumenty w aktualnym brzmieniu:

  1. taryfa,

  2. niniejszy regulamin,

  3. tekst jednolity ustawy (w przypadku braku tekstu jednolitego - tekst ujednolicony) wraz z aktami wykonawczymi,

  1. informacje dotyczące:

  1. szczegółowych warunkach zawierania umów, w tym o konieczności przedstawienia dokumentów umożliwiających podpisanie umowy oraz o czasie i miejscu, w którym możliwe jest zawarcie umów,

  2. procedury reklamacyjnej,

  3. sposób rozstrzygania, zgodnie z ustawą, spraw spornych w przedmiocie:

- odmowy zawarcia umowy o zaopatrzeniu w wodę lub odprowadzanie ścieków przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne

  • odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego, lub odmowy przyłączenia do sieci nieruchomości, osobie ubiegającej się o przyłączenie nieruchomości do sieci.

d) procedury i warunków przeprowadzania kontroli ścieków przemysłowych.

§ 20. 1. Odbiorcy usług oraz podmioty ubiegające się o przyłączenie do sieci mają prawo wnoszenia do przedsiębiorców wodociągowo-kanalizacyjnych reklamacji dotyczących świadczonych przez nie usług, w tym szczególności wysokości opłat za takie usługi.

2. Reklamacje powinny zawierać:

  1. imię i nazwisko albo firmę podmiotu zgłaszającego reklamację,

  2. przedmiot reklamacji,

  3. przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,

  4. informacje co do możliwości kontaktu z podmiotem zgłaszającym reklamację.

3. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do powiadomienia zainteresowanego o sposobie załatwienia reklamacji w terminie 30 dni od daty jej wpływu w formie pisemnej, chyba że podmiot zgłaszający reklamację wskaże inny sposób kontaktu.

Rozdział 10

Warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe

§ 21. Zapewnienie dostawy wody na cele przeciwpożarowe następuje na mocy umowy zawieranej przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne a Gminą Karnice.

§ 22. Prawo do pobierania wody na cele przeciwpożarowe z sieci przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego posiadają wyłącznie jednostki straży pożarnej.

§ 23. Ilość wody pobieranej na cele przeciwpożarowe wraz z określeniem miejsca i daty poboru określa pisemna informacja składana przez komendanta straży pożarnej Gminy Karnice, która stanowi podstawę do rozliczeń za pobraną wodę pomiędzy przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym a Gminą Karnice.

Rozdział 11

Przepisy przejściowe i końcowe

§ 24. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

§ 25. Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały, traci moc Uchwała Nr XXXI/228/2006 Rady Gminy w Karnicach z dnia 12 stycznia 2006 r. w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Mirosława Stankiewicz 28-06-2018 14:00
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 28-06-2018
Ostatnia aktualizacja: - 28-06-2018 14:00