Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Karnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Postanowienie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu elektrowni wiatrowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą FW "Niedysz" w gminie Karnice.

Karnice, dnia 29.11.2012 r.

BID.6220.6.4.2012

 

 

 

POSTANOWIENIE

 

Na podstawie art. 106 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000, Nr 98, poz. 1071 ze zm.), art. 64 ust. 1 pkt 1, a także ust. 3 oraz art. 66 i art. 68 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (dz. u. Nr 213, poz. 1397), po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez Pana Jacka Aronowskiego, DONG Energy III Sp. z o.o., ul. Złota 59, 00-120 Warszawa w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu elektrowni wiatrowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą FW „Niedysz” w gminie Karnice.

 

Postanawiam

 

  1. Wyrazić opinię, że dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu elektrowni wiatrowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą FW „Niedysz” w gminie Karnice. istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania inwestycji na środowisko.

 

  1. Ustalić zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, zgodnie z art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (dz. U. nr 199, poz. 1227 ze zm.), ze szczególnym uwzględnieniem poniższych zagadnień:

 

  1. Opis planowanego przedsięwzięcia, a w szczególności:

a) charakterystykę całego przedsięwzięcia i warunki użytkowania terenu w fazie budowy i eksploatacji lub użytkowania,

b) przewidywane rodzaje i ilości zanieczyszczeń, wynikające z funkcjonowania planowanego przedsięwzięcia.

  1. Opis przewidywanych skutków dla środowiska w przypadku niepodejmowania przedsięwzięcia.

  2. Opis analizowanych wariantów, w tym:

a) wariantu proponowanego przez wnioskodawcę oraz racjonalnego wariantu alternatywnego,

b) wariantu najkorzystniejszego dla środowiska wraz z uzasadnieniem ich wyboru.

  1. Określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów, w tym również w przypadku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, a także możliwego transgranicznego oddziaływania na środowisko ze szczególnym uwzględnieniem Europejskiej Sieci Ekologicznej Natura 2000.

  2. Uzasadnienie proponowanego przez wnioskodawcę wariantu, ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, w szczególności na:

a) ludzi, rośliny, zwierzęta i siedliska przyrodnicze,

b) powierzchnię ziemi, z uwzględnieniem ruchów masowych ziemi, klimat i krajobraz,

c) wzajemne oddziaływanie między elementami, o których mowa powyżej.

  1. Opis metod prognozowania zastosowanych przez wnioskodawcę oraz opis przewidywanych znaczących oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na środowisko, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane (podczas sporządzania oceny wpływu skumulowanego należy odnieść się do istniejących i projektowanych farm wiatrowych oraz innych przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, na terenie powiatu gryfickiego, kamieńskiego, goleniowskiego, łobeskiego, świdwińskiego i kołobrzeskiego), krótko-, średnio- i długoterminowe, stałe i chwilowe oddziaływanie na środowisko, wynikające z istnienia przedsięwzięcia, wykorzystywania zasobów środowiska, emisji, realizacji przedsięwzięcia w fazie budowy (łącznie z transportem) oraz eksploatacji, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień takich jak:

  1. potencjalny wpływ planowanej inwestycji na ornitofaunę z uwzględnieniem:

- poszczególnych faz cyklu życiowego (migracje, żerowanie, lęgi, odchowywanie młodych, pierzenie, koczowanie, zimowanie),

- prognozy rozmiarów kolizji poszczególnych gatunków ptaków z elektrowniami wiatrowymi, sporządzonej według najlepszej dostępnej wiedzy, w oparciu o wyniki przeprowadzonego przedinwestycyjnego monitoringu wykorzystania przestrzeni powietrznej przez ptaki (w tym dane o stwierdzonych zagęszczeniach ptaków w miejscu projektowanej farmy i sposobie wykorzystania przestrzeni powietrznej przez te ptaki na różnych pułapach wysokościowych), z wykorzystaniem danych o ryzyku kolizji (empirycznych z innych lokalizacji lub pozyskanych z modeli prognostycznych). W sposób szczególnie wnikliwy należy wykonać odrębną prognozę śmiertelności dla ptaków drapieżnych i gatunków kluczowych;

b) potencjalny wpływ planowanej inwestycji na chiropterofaunę, z uwzględnieniem:

- lotów patrolowych, żerowania i tras wędrówkowych,

- prognozy rozmiarów kolizji sporządzonej w oparciu o wyniki przeprowadzonego monitoringu wykorzystania przestrzeni powietrznej przez nietoperze, w tym indeksy aktywności poszczególnych gatunków;

c) potencjalny wpływ na stosunki wodne i organizmy związane z ekosystemami wodnymi oraz od wody zależnymi, zwłaszcza podczas realizacji przedsięwzięcia , wynikający np. z konieczności wykonywania wykopów pod fundamenty i ewentualnego ich odwadniania;

d) wywoływanie przez przedsięwzięcie efektu bariery ekologicznej i związanych z tym konsekwencji;

e) potencjalny wpływ planowanej inwestycji na ludzi;

f) potencjalny wpływ planowanego przedsięwzięcia na krajobraz (w tym krajobraz kulturowy).

  1. Opis przewidywanych działań mających na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, w szczególności na cele i przedmioty ochrony znajdujących się w zasięgu oddziaływania form ochrony przyrody, ze szczególnym uwzględnieniem gatunków ważnych dla Wspólnoty Europejskiej. Należy wskazać zwłaszcza skuteczne środki łagodzące oddziaływania przedsięwzięcia na obszary Natura 2000, w tym:

  1. wymienić wszystkie proponowane środki,

  2. wyjaśnić, w jaki sposób środki te wyeliminują lub zredukują niekorzystne oddziaływania,

  3. podać informację w jaki sposób i przez kogo środki będą zapewnione i wdrażane,

  4. przedstawić dane na temat stopnia pewności, co do skuteczności zastosowanych środków,

  5. przedstawić terminarz określający kiedy środki te zostaną wdrożone w ramach danego przedsięwzięcia lub planu,

  6. przedstawić informację, w jaki sposób działanie środków łagodzących będzie monitorowane oraz jak zostanie skorygowana ich ewentualna nieskuteczność

  1. Wskazanie, czy dla planowanego przedsięwzięcia jest konieczne ustanowienie obszaru ograniczonego użytkowania w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska, oraz określenie granic takiego obszaru, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących obiektów budowlanych i sposobów korzystania z nich.

  2. Przedstawienie zagadnień w formie graficznej.

  3. Przedstawienie zagadnień w formie kartograficznej w skali odpowiadającej przedmiotowi i szczegółowości analizowanych w raporcie zagadnień oraz umożliwiającej kompleksowe przedstawienie przeprowadzonych analiz oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

  4. Analizę możliwych konfliktów społecznych związanych z planowanym przedsięwzięciem.

  5. Wskazanie trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy, jakie napotkano, opracowując raport.

  6. Streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie, w odniesieniu do każdego elementu raportu.

  7. Nazwiska i specjalizacja zawodowa osób sporządzających raport

  8. űródła informacji stanowiące podstawę do sporządzenia raportu.

  9. Jeżeli dla planowanego przedsięwzięcia jest konieczne ustanowienie obszaru ograniczonego użytkowania, do raportu powinna być załączona poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej z zaznaczonym przebiegiem granic obszaru, na którym jest konieczne utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania.

  10. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko powinien uwzględniać oddziaływanie przedsięwzięcia na etapach jego realizacji, eksploatacji lub użytkowania oraz likwidacji.

  11. Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia, w tym:

  1. usytuowanie przedsięwzięcia oraz infrastruktury towarzyszącej (w tym: liczba i lokalizacja turbin, lokalizacja placów montażowych i serwisowych, dróg dojazdowych, zaplecza budowy, GPZ, linii kablowych),

  2. parametry techniczne charakteryzujące przedsięwzięcie,

  3. powiązane przedsięwzięcia z innymi przedsięwzięciami,

  4. warunki użytkowania terenu w fazie budowy i eksploatacji (z uwzględnieniem transportu wielkogabarytowych elementów elektrowni, stosowanych technologii, wykorzystania zasobów środowiska, emisji i występowania innych oddziaływań na środowisko, a także ryzyka wystąpienia poważnej awarii).

  1. Opis elementów przyrodniczych środowiska i warunków środowiskowych obszaru objętego zakresem przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia, sporządzony w oparciu o dostępne informacje literaturowe oraz rzetelną inwentaryzację przyrodniczą terenu, uwzględniający w szczególności:

  1. gatunki fauny, flory i grzybów z wyróżnieniem gatunków kluczowych, podlegających ochronie na podstawie przepisów prawa krajowego i prawa UE oraz ich siedlisk i powiązań między nimi. Należy zwłaszcza podać szczegółową charakterystykę występowania herpeto-, ognito- i chiropterofauny w ciągu całego roku, w tym określić: dokładne rozmieszczenie stanowisk rozrodczych, przebieg tras, kierunków, pułapów wysokości i natężenia przemieszczania się zwierząt, sezonowość ich występowania, lokalny i regionalny schemat przemieszczania się zwierząt, opisać zależności pomiędzy występowaniem zwierząt a siedliskami znajdującymi się w zasięgu oddziaływania przedsięwzięcia (i w najbliżej położonych obszarach chronionych, w tym obszarach Natura 2000), odnoszące się do możliwości odpoczynku i żerowania ich w okresie koczowisk, migracji wiosennej, jesiennej, możliwości odpoczynku i żerowania w okresie zimowania oraz możliwości występowania lęgów i odchowu młodych. Powyższa charakterystyka winna być poprzedzona przynajmniej jednym pełnym rokiem monitoringu przed inwestycyjnego, celem stwierdzenia zasobów środowiska przyrodniczego, a w przypadku ptaków i nietoperzy - co najmniej dwuletnim monitoringiem przed inwestycyjnym, celem uzyskania możliwie pełnej jakościowej i ilościowej charakterystyki wykorzystywania terenu i przestrzeni powietrznej przez te zwierzęta we wszystkich okresach ich rocznego cyklu życiowego. Powyższe badania i analizy powinny być wykonane w sposób zgodny ze stanem współczesnej wiedzy i uwzględnić biologię gatunków - w tym celu należy wykorzystać zalecenia zawarte m.in. w najnowszych wytycznych dotyczących oddziaływania farm wiatrowych na ptaki, wytycznych dotyczących oddziaływania farm wiatrowych na nietoperze oraz wytycznych w zakresie prognozowania oddziaływań na środowisko farm wiatrowych;

  2. najbliższe obszary chronione i obszary projektowane oraz proponowane do objęcia ochroną, z wyróżnieniem celów i przedmiotów ochrony, łącznie z przeanalizowaniem powiązań między innymi;

  3. ekosystemy wodne i od wody zależne, ekosystemy łąkowe, murawowe, ekosystemy leśne, zadrzewienia i zakrzaczenia z wyróżnieniem siedlisk przyrodniczych z Załącznika I Dyrektywy 92/43/EWG w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory, zwanej dalej Dyrektywą Siedliskową;

  4. charakterystyczne cechy krajobrazu, łącznie z powiązaniem tych wartości z innymi wartościami przyrodniczymi;

  5. stan klimatu akustycznego w środowisku przed realizacją inwestycji.

  1. Przedstawienie bilansu ilościowo - jakościowego odpadów wytworzonych w fazie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia z uwzględnieniem ich klasyfikacji w oparciu o rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. nr 112, poz. 1206).

  2. Określenie sposobu i miejsca magazynowania wytworzonych odpadów, a także sposobu ich zagospodarowania.

  3. Przedstawienie informacji dotyczących zanieczyszczenia powietrza powstającego w związku z wykonywanymi pracami w ramach realizacji planowanego przedsięwzięcia.

  4. Przedstawienie zagadnień związanych z emisją hałasu (w tym infradźwięków) do środowiska na etapie budowy i eksploatacji przedsięwzięcia, w odniesieniu do terenów chronionych akustycznie w tym: zidentyfikowanie źródeł emisji hałasu, zidentyfikowanie terenów chronionych akustycznie z uwzględnieniem zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli obowiązuje oraz istniejącego i planowanego zagospodarowania (art. 115 Prawa ochrony środowiska).

  5. Przedstawienie zagadnień związanych z emisją pól elektromagnetycznych na etapie użytkowania przedsięwzięcia.

  6. Podanie informacji o innych przewidywanych możliwych kolizjach przedsięwzięcia z chronionymi elementami środowiska przyrodniczego na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia, w tym również z zadrzewieniami oraz zakrzyczeniami na etapie transportu wielkogabarytowych elementów.

  7. Opis metod prognozowania zastosowanych przez wnioskodawcę, a w szczególności przedstawienie metodyki prowadzenia przedinwestycyjnej analizy przyrodniczej dla szczegółowego opisu stosowanej metodyki pozyskiwania informacji, ze szczególnym uwzględnieniem lokalizacji transektów i punktów obserwacyjnych oraz nasłuchowych, długości transektów, pułapów wysokościowych, terminów i czasu trwania nasłuchów oraz obserwacji, liczby i pory kontroli, panujących w trakcie kontroli warunków pogodowych, wykorzystywanego sprzętu i oprogramowania użytego do analiz.

  8. Przedstawienie wpływu planowanej inwestycji na spójność i integralność Europejskiej Sieci Ekologicznej Natura 2000 oraz na cele i przedmioty ochrony najbliższych obszarów Natura 2000.

  9. Przeprowadzenie analizy zgodności lokalizacji poszczególnych elementów farmy wiatrowej z ustaleniami dokumentów o charakterze planistycznym, opracowanymi dla obszaru Gminy Karnice, a także z ustaleniami Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Zachodniopomorskiego.

  10. Przedstawienie propozycji monitoringu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia (na etapie jego budowy i eksploatacji) na poszczególne elementy środowiska przyrodniczego, w szczególności na ptaki i nietoperze, cele i przedmioty ochrony obszarów Natura 2000 oraz integralność i spójność sieci tych obszarów.

 

O stwierdzeniu potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko przesadziły następujące przesłanki.

Zakres inwestycji obejmuje budowę:

- 14 elektrowni wiatrowych o mocy poszczególnych turbin do 3,5 MW, łącznej mocy zainstalowanych elektrowni nie przekraczającej 49 MW i całkowitej wysokości konstrukcji do 200 m;

- kabli energetycznych łączących poszczególne siłownie oraz siłownie z GPZ, układanych w wykopie o głębokości ok. 1 - 1,5 m;

- głównego punktu zasilania - stacji transformatorowej SN/110 kV

- infrastruktury telekomunikacyjnej, umożliwiającej nadzór eksploatacyjny;

- dróg dojazdowych oraz placów manewrowych związanych z eksploatacją elektrowni;

- tymczasowych dróg, dojazdów oraz placów, które po zakończeniu budowy ulegną likwidacji (zostaną zagospodarowane jako grunty rolne lub leśne).

Turbiny wiatrowe wraz z infrastrukturą towarzyszącą będą posadowione w obrębie ewidencyjnym Niedysz, na terenie działek ewidencyjnych o numerach 30/5, 22/3, 18/6, 16/14, 16/13, 16/12, 26/1, 18/1, 24/7, 32/2, 36/1, 16/9, 17, 22/1, 16/8, 18/5, 28, 30/1, 15, 22/2, 23, 24/5 i 16/6. W przedłożonej karcie informacyjnej wnioskodawca nie przedstawił żadnych informacji dotyczących innych inwestycji o podobnym przeznaczeniu w gminie Karnice oraz na terenie gmin sąsiednich w pobliżu planowanego przedsięwzięcia i na terenie gminy, toteż nie można jednoznacznie stwierdzić, że w związku z realizacja przedmiotowej inwestycji nie nastąpi efekt skumulowanego oddziaływania z innymi planowanymi, bądź istniejącymi inwestycjami na poszczególne komponenty środowiska. Na etapie eksploatacji inwestycji główną uciążliwością będzie emisja hałasu związana z pracą poszczególnych elektrowni wiatrowych, w tym emisja infradźwięków, a także emisja promieniowania elektromagnetycznego związanego między innymi z projektowaną stacją transformatorową. W związku z powyższym, niezbędnym będzie przeprowadzenie szczegółowych analiz w ww. zakresie, w celu ustalenia, czy w związku z planowaną inwestycją zostaną dotrzymane standardy jakości środowiska.

Biorąc pod uwagę lokalizację planowanej inwestycji w odniesieniu do obszarów cennych pod względem przyrodniczym, w tym obszarów Natura 2000, realizacja przedmiotowej inwestycji zostanie przeprowadzona na działkach znajdujących się poza granicami obszarów Natura 2000. Jak wynika z karty informacyjnej przedsięwzięcia, najbliżej zlokalizowanym obszarem Natura 2000 jest obszar mający znaczenie dla Wspólnoty Trzebiatowsko-Kołobrzeski Pas Nadmorski PLH 320017 i obszar specjalnej ochrony ptaków Wybrzeże Trzebiatowskie PLB320017. Granice obydwu obszarów przebiegają w odległości około 1,5 km na północ od granicy planowanej inwestycji. Ponadto, w odległości około 1,5 km na północ od obszaru projektowanej farmy wiatrowej znajduje się ornitologiczny rezerwat przyrody pn. Jezioro Liwia Łuża, a w sąsiedztwie także liczne obszary wyznaczone w waloryzacji przyrodniczej gminy Karnice jako obszary cenne przyrodniczo.

Planowana inwestycja poprzez lokalizację turbin wiatrowych na terenie stanowiącym mozaikę różnorodnych ekosystemów, atrakcyjnych między innymi dla zwierząt wykorzystujących przestrzeń powietrzną do przemieszczania się, może wywierać negatywny wpływ na te zwierzęta (zwłaszcza ptaki i nietoperze), w tym może stanowić układ barier ekologicznych dla:

- awifauny przelotnej oraz awifauny gniazdującej w najbliższej okolicy,

- chiropterofauny bytującej na terenie objętym planowana inwestycją oraz w jego bezpośrednim sąsiedztwie.

Planowane przedsięwzięcie może przyczynić się do zwiększenia śmiertelności wśród ptaków i nietoperzy, rezygnacji z zajmowanych siedlisk, osłabienia lub wręcz zaniku lokalnych populacji najbardziej wrażliwych gatunków, zmiany tras przelotów itp.

Mając na uwadze powyższe, w związku z charakterem przedsięwzięcia oraz jego skalą w odniesieniu do lokalizacji w pobliżu innych planowanych farm wiatrowych (na terenie gminy Karnice i gmin sąsiednich) stwierdzono, że przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia jest konieczne.

 

Uzasadnienie

 

Pan Jacek Aronowski, DONG Energy Karnice III Sp. z o.o., ul. Złota 59, 00-120 Warszawa wystąpił do Wójta Gminy Karnice z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Budowa zespołu elektrowni wiatrowych wraz z towarzyszącą infrastrukturą FW Niedysz w gminie Karnice”

 

Wójt Gminy Karnice pismem sygn. BID.6220.6.2.2012 z dnia 02.11.2012 r. złożył wniosek o wydanie opinii w sprawie konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla w/w przedsięwzięcia. Do wniosku o wydanie opinii, zgodnie z art. 64 ust. 2 pkt 1-3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) załączono:

- wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 22.10.2012 r.

- kartę informacyjną przedsięwzięcia,

- informację o braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie objętym przedsięwzięciem.

 

Po przeanalizowaniu posiadanych dokumentów tutejszy organ stwierdził, co następuje.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie pismem sygn. WOOŚ-TŚ.4240.327.2012.GD z dnia 16.11.2012 r. (wpływ do Urzędu 20.11.2012 r.) wyraził opinię o potrzebie przeprowadzenia oceny oddziaływania tego przedsięwzięcia na środowisko a w związku z tym potrzebę sporządzenia raportu oddziaływania na środowisko dla tego przedsięwzięcia. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie ustalił zakres raportu zgodnie z art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień, w których mowa w punkcie II niniejszego pisma. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gryficach w drodze opinii sanitarnej nr PS - N.NZ - 403 - 26/12 z dnia 14.11.2012 r. (wpływ do Urzędu 16.11.2012 r.) stwierdził również potrzebę przeprowadzenia oceny oddziaływania tego przedsięwzięcia na środowisko i określił jednocześnie zakres raportu o oddziaływaniu tego przedsięwzięcia na środowisko.

 

Inwestycja kwalifikuje się do § 3 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397),

Zgodnie z w/w rozporządzeniem przedmiotowa inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko może być wymagany. W związku z powyższym dla planowanej inwestycji wymagane jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Mając powyższe na uwadze, tutejszy organ przeprowadził analizę przedmiotowego przedsięwzięcia w odniesieniu do uwarunkowań określonych w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.).

 

W związku z powyższym - orzeczono jak w sentencji.

 

Od niniejszego postanowienia nie służy Stronie prawo wniesienia zażalenia. Zgodnie z art. 142 Kodeksu postępowania administracyjnego, postanowienie, na które nie służy zażalenie, strona może zaskarżyć tylko w odwołaniu decyzji.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Marek Brej 05-12-2012 12:03
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 05-12-2012
Ostatnia aktualizacja: Marek Brej 05-12-2012 12:04